17 de juliol 2011

Púding fred de llimona

La veritat és que mai he sabut exactament que és un púding, així que acabo d'anar al DIEC i la definició és: "Pastís anglès, preparat dins un motlle, amb característiques molt diverses segons els ingredients, que poden ésser dolços o salats". Vaja, que un púding és qualsevol cosa. Es veu que l'avantatge dels púdings es que poden servir per reciclar certs ingredients que s'hagin pogut endurir amb el temps, com el pa, o estovat massa, com les galetes. Però tot i que la recepta que us presento avui és un púding, ho vaig fer tot amb ingredients ben frescos.

I quina era l'avinentesa? Doncs l'aniversari de l'Eva que feia un soparet a casa seva i va demanar col·laboracions. I com que sempre m'agrada intentar postres nous, m'hi vaig oferir. El pastís de plàtan no era una opció vàlida, així que com sempre vaig recòrrer a l'extraordinari blog de "La cuina de casa" per agafar idees. I és allà on vaig veure aquest púding. Em va semblar ideal: pocs ingredients, fàcil i ràpid de fer i sense necessitat de forn. Tot i que en l'enllaç anterior ja teniu el com fer-ho (i ho vaig seguir al peu de la lletra) ho torno a explicar.

Ingredients:

  • 600 ml de suc de llimona d'ampolla (no llimones exprimides)
  • 200 ml de nata líquida
  • 1 sobre de gelatina de llimona
  • 1 paquet de magdalenes quadrades o melindros (en vaig fer servir 18)

Preparació:

Escalfeu 200 ml del suc de llimona i un cop calent ho barrejeu amb la gelatina. Quan estigui disolta afegiu la resta del suc i tota la nata líquida. Agafeu un motlle i poseu una capa de magdalenes, aboqueu la barreja líquida fent que les magdalenes quedin ben xopes. Afegiu una altra capa de magdalenes i hi tireu el líquid restant. Amb el motlle que tenia només vaig poder fer dos pisos. Un cop ho teniu muntat, ho poseu a la nevera perqué qualli i al cap d'unes dos, tres hores ja el teniu llest per menjar.

En la recepta original suggereix untar el motlle amb caramel líquid abans de posar les magdalenes. Jo no ho vaig fer (no tenia caramel) però va quedar igualment bé i va resultar fàcil de desenmotllar. El problema que vaig tenir va ser que al posar el líquid, les magdalenes van començar-hi a flotar, amb el que la capa superior potser no va quedar bé del tot (per això no hi ha fotos), però un cop tot quallat i desenmotllat la veritat és que no tenia tant mala pinta. I als convidats va semblar que els hi va agradar bastant. Si l'intenteu, espero que us agradi!

2 comentaris:

Anna ha dit...

Molt bé Pere!

El púding era deliciós,ara, no intenteu posar-hi 32 espelmes perquè la cosa es torna perillosa :)

Visca!

eva ha dit...

Era boníssim!!!

Sabeu una bona? Ahir (diumenge) tornant del cinema, em vaig trobar l'Aleix a la porta de casa, cap a les 10 del vespre, i em diu "Arribo una mica tard...", i jo li dic, sí, un dia tard! Jajaja, que despistat! Tot i així, vam fer una cervesa tranquil·lament a casa, i va comentar que justament havia llegit aquí la recepta i havia pensat, bien!, pastís de llimona per aquest vespre! Jjajaja