27 de novembre 2007

Porc amb prunes


Em fa gràcia porc amb prunes perquè en castellà és cerdo con ciruelas. Vull dir, que són dues paraules que la traducció al castellà no s'assembla al català, i continuen començant per la mateixa lletra.

Llista de la compra (per a dos):
2 prunes
6 talls de llom
1 ceba grossa
1 carbassó
1 cullerada sopera de farina
1 cullerada sopera de sucre moreno
salsa de soja
moscatell
vinagre de mòdena
caldo (o pastilles de caldo)


Bé, ahir vaig obrir la nevera i vaig trobar dues prunes que l'esteve havia promès endur-se per dinar, perquè ja s'estaven quedant tovetes. De fet, em va inspirar el llibre de receptes del wok, però només en el títol, perquè no tenia res del que deia el llibre, més que el porc i les prunes, però imaginació al poder.

Llavors, seguint el procediment estàndard de cuinar coses amb el wok (el meu llibre té com 100 receptes o així i tot es cuina igual, ho poses tot i llestos), vaig inventar una cosa amb la que macerar els talls de llom: em penso que hi vaig posar una cullerada de farina, un raig de vinagre de mòdena, un raig de salsa de soja, una mica de moscatell, dues cullerades de sucre moreno i una mica de pebre. Amb això vaig fer una pasterada. Vaig tallar els talls de llom a tires i ho vaig posar tot a macerar, uns 30 min o 40.

Per altra banda, vaig tallar una ceba grossa i un carbassó mitjà i ho vaig fregir al wok (vaig perdre molt de temps pensant si carbassó o pebrot, si algú ho tasta que m'ho digui). Un cop fregit, i ho vaig apartar. Vaig daurar el llom macerat al wok, ull, a foc lent perquè sinó el sucre es crema. El suc del macerat que sobrava, el vaig afegir després. Després d'uns minuts, vaig posar la ceba i el carbassó al wok altre cop, amb el llom, hi vaig tirar les prunes talladetes a daus petits, hi vaig posar un got d'aigua i una pastilla de caldo de verdures, i el suc que m'havia sobrat del macerat. Ho vaig deixar fent xupxupxupxup fins que la farina del macerat va espessir la salseta.

El Tito i el David ho han tastat, era prou bo. Suposo que s'hi val canviar prunes per pinya (la típica llauna del lot de nadal que no saps com treure't del damunt), préssec, poma, pera... No era gaire fort, o sigui que us podeu atrevir a posar-hi un parell d'alls.

1 comentari:

e. ha dit...

petició per l'eva: amanida de "boniatos"!!

petició per a la clara: pollastre a la mostassa!

;)