28 de novembre 2007

Sopa de ceba

Sabeu?, així com descobrir la sopa d'all no em va treure la son, la sopa de ceba va ser un descobriment. Si en Fàcil, en Ràpid i en Bo un dia queden, mengen sopa de ceba de primer fijo. I segur que de postre demanen al David que els faci un tiramisú.

Ingredients!!
-ceba
-sal i pebre
-formatge ratllat
-una miiiiiiica de vi blanc

Clar, ara dir "la recepta de la sopa de ceba" és com si digués que ja sé com arreglar el món. Vull dir que cadascú que s'apanyi, saps?, però jo el que faig és:

Fregir la ceba, fins que quedi dauradeta, jo poso ara la sal i el pebre. Llavors tirar-hi una mica de vi blanc, i deixar que redueixi a foc molt lent. Mesuro amb un bol la quantitat de sopa que vull, una mica menys (perquè hi ha d'anar la ceba), i la tiro amb la ceba. Ho deixo que arrenqui el bull, i ho torno a posar al bol. La sopa en sí ja està. Hi poso una mica de formatge i llestos. Si hi ha molta gana i es vol donar més consistència a la sopa s'hi pot posar per exemple una mica de pa sec, que remullat amb la sopa i amb el formatge està per llepar-se'n els dits.

És que m'agrada la ceba.

1 comentari:

e. ha dit...

"...s'hi pot posar per exemple una mica de pa sec, que remullat amb la sopa..."

...no ens portarem bé, com seguim amb aquestes propostes! :S

jo la única sopa que suporto que tingui pa remullat (ecs, ai, ugh, agf...), és precisament la sopa d'all que feia la iaia...i prou! (ni sopa de farigola, ni res...).

però m'apunto tot "hu altre" ;)

molt bé aquest new look, per cert!